Mercedes EQ All Electric Forum banner

Begrijp de dashcam niet

3 reading
15K views 22 replies 16 participants last post by  karl.chandler  
#1 ·
Wat is het nut van het dashcamsysteem als bestuurders het elke keer moeten starten? Zou het niet gewoon automatisch moeten zijn?

#21 ·
Weet iemand iets over de dashcam? Werken alleen bepaalde USB-drives, in welke USB C-aansluiting moet je hem steken, etc.? Van een Tesla afkomstig moest ik de drive op een bepaalde manier formatteren om hem te laten werken.

Het was erg handig nadat ik van achteren werd aangereden en de video gebruikte om te bewijzen dat het de schuld van de andere bestuurders was. Dat wil ik ook graag doen op mijn EQE.
Je moet hem formatteren met een formaat dat de auto begrijpt. Als het een groot apparaat is, moet je exFAT gebruiken. Er is ook een snelheidsvereiste, dus je zult merken dat oudere of goedkopere USB-sticks niet werken.

#11 ·
Kan iemand in de VS bevestigen of de dashcam automatisch start? Dit weekend deed een kind wheelies op zijn fiets bij een 4-weg stopbord op de kruising en landde bijna met zijn band op mijn motorkap. Gezien hoe ongelooflijk de situatie was, dacht ik... ik moet nu de dashcam hebben. Maar als hij niet automatisch start, mist hij zijn doel.

#16 ·
Het enige wat ik hoefde te doen was instellen waar de gegevens opgeslagen moesten worden. Eerst begon het mijn muziek-usb te gebruiken, ik was bang dat het mijn muziek zou overschrijven als hij vol raakte. Dus ik heb een usb met de naam camera toegevoegd en die ingesteld als opname locatie. De dashcam was trouwens originele uitrusting.

#19 ·
U kunt een van de 3 USB-poorten aan de voorkant toewijzen als camera-recorder of muziekspeler. Om me te helpen weten welke poort welke is, heb ik de USB's Music en Camera genoemd op een computer. Wanneer u ze vervolgens insteekt, kunt u zien welke welke is. Anders krijgt u alleen de nummers 1, 2 of 3 in het menu.

#20 ·
Wat is het nut van het dashcamsysteem als bestuurders het elke keer moeten starten? Zou het niet gewoon automatisch moeten zijn?
Ik denk dat het in de handleiding wordt vermeld, maar de werking van de Dashcam is onderhevig aan de regelgeving van de regio waar het voertuig wordt verkocht. In de VS staat loop recording tenminste automatisch aan elke keer dat je de auto start. Andere regio's hebben waarschijnlijk verschillende privacyregels, dus het zou niet verbazingwekkend zijn dat het gedrag op verschillende locaties anders zou zijn.

Nog een opmerking over deze functie: je hebt een snel USB-opslagapparaat nodig om de video op te nemen. Ik gebruikte een goedkope om de functie te testen, en na een paar minuten rijden kreeg ik een waarschuwing dat het USB-apparaat niet snel genoeg was om video op te nemen.

#23 ·
MB staat niet toe dat de dashcam automatisch start in het VK, ze beweren dat dit te wijten is aan hun interpretatie van de AVG-beperkingen. Dit was hun antwoord: "Volgens de AVG moet het verzamelen van persoonsgegevens voldoen aan principes als transparantie, dataminimalisatie en doelbinding. Aangezien dashcams vaak openbare ruimtes, andere voertuigen en individuen opnemen zonder hun toestemming, zijn er privacyimplicaties. Om deze reden is het in veel juridische interpretaties noodzakelijk dat de bestuurder de dashcam actief inschakelt om ervoor te zorgen dat hij zich ervan bewust is dat er wordt opgenomen en om de mogelijkheid te bieden om de verzameling van gegevens te controleren. Kortom, hoewel de AVG niet expliciet stelt dat een dashcam niet automatisch mag opnemen, kan het gebruik van een dashcam die automatisch start, leiden tot onbedoelde en onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens. De verantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder om ervoor te zorgen dat opnames voldoen aan de AVG, wat inhoudt dat hij zich ervan bewust is wanneer het apparaat opneemt en dit controleert." Ik heb verklaard dat ik door de dashcam te kopen en de opslagmedia toe te voegen, "op de hoogte ben van en controle heb over wanneer het apparaat opneemt". Bovendien zijn andere autofabrikanten en dashcamfabrikanten het niet eens met de "juridische interpretaties" die MB heeft genoemd.