Mercedes EQ All Electric Forum banner

OTA, wat ik wou dat ze werkten

1.7K views 17 replies 6 participants last post by  Parkwood  
#1 ·
Oké, dit wordt een uitlaatklep van frustratie in de hoop dat Mercedes misschien wel naar forums als deze kijkt.
23 december EQE 500SUV die voor de prijs me hier een huis zou kunnen kopen... heeft talloze kleine foutjes gehad, voornamelijk software, maar een paar hardwareproblemen die meer te wijten zijn aan niet-Europese bouw, vermoed ik (sorry Amerika, maar de in Amerika gebouwde Mercedes hebben hier in Europa een vreselijke reputatie, te beginnen met de ML). Maar hij is geplaagd door domme softwareproblemen die altijd zijn opgelost, maar die altijd minstens een nacht in de garage kosten, wat een rit van 200 km is. Het is niet eenvoudig om hem daar af te leveren (zoals ik weet, is het hetzelfde in Amerika en andere plaatsen) en ondanks de hulp van mijn lokale garage op 80 km afstand bij het organiseren van het ophalen en afleveren vanaf hun terrein, is het nog steeds een absolute rompslomp en verbruikt het mijn km-vergoeding op de lease.
De MBUX 2.6 wilde niet laden, de smoes was dat de 12v-accu niet genoeg spanning had, dus ging hij weg en werd hij geladen, we kregen veel foutmeldingen terwijl hij erin zat, maar ze gaven hem terug, alles gedaan en zeiden dat de 12v-accu in orde was... nu een andere zeer gewenste update met betrekking tot de nieuwe Active Lane Change-faciliteit en raad eens wat, dat verdomde ding wil nog steeds niet laden. Ik ben er eigenlijk hartstochtelijk ziek van, de auto is een droom om in te rijden, de beste die ik ooit heb gehad, maar al dat verdomde gedoe irriteert me enorm, vooral als de 12v-accu zwak is, waarom is hij dan niet 3 weken geleden vervangen... einde van de uitlaatklep, maar misschien is een BMW een betere optie, wees voorzichtig Mercedes als een zeer loyale klant zich zo voelt.
Nog iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad?

#2 ·
Zou graag het probleem (niet echt) willen hebben dat MBUX 2.6 niet installeert. Het zou betekenen dat het beschikbaar is in Canada, maar tot nu toe heb ik geen meldingen gezien van mensen hier die het krijgen. Mijn 2 jaar service komt in november en het kan maar beter tegen die tijd hier zijn of door de dealer geïnstalleerd worden.

#3 ·
Vreemd dat een defecte 12V-batterij de OTA-update kon stoppen. Voor mij was de MBUX 2.6-update "in één keer goed" en snel, omdat ik de eerste was die het plaatste. Ik heb ook het geluk een MB-garage op 5 km van mijn huis te hebben en een goede relatie met hen te hebben na mijn derde MB-auto.
Ik heb geen problemen (afkloppen) ;)

#4 ·
Vreemd dat een defecte 12v-batterij de OTA-update kon stoppen. Voor mij was de MBUX 2.6-update "in één keer goed" en snel, aangezien ik de eerste was die het plaatste. Ik heb ook het geluk een MB-garage op 5 km van mijn huis te hebben en een goede relatie met hen te hebben na mijn derde MB-auto.
Ik heb geen problemen (afkloppen) ;)
Het vervelende is dat hij zogenaamd "niet defect" is, omdat hij de vorige keer nooit is vervangen... Ik ben, zoals de Engelsen zeggen, woedend over dit probleem en denk er serieus over om de auto te veranderen en het misschien deze keer weg te halen bij Mercedes, aangezien de constante melding dat er een OTA-update is elke keer dat ik in de auto stap, nog eens 5 weken lang, terwijl ik afspraken maak en dan wacht, omdat ze altijd zo druk zijn, me niet met geluk vervult.

#6 ·
Hier nog geen hint van de 2.6 OTA-update gehad.
Het komt eraan! Gisteren een update ontvangen in Letland. Geen problemen waargenomen. Werd vlekkeloos gedownload en geïnstalleerd. Het meldde me zelfs dat de installatie tijdens het rijden niet voltooid was en tijdens de volgende rit zou worden voortgezet. Onder instellingen->Systeem->software-update kon ik de voortgang zien.
Update bevatte:
  • MBUX SOUND DRIVE
  • Alternatieve routeopties met oplaadstations
  • Dolby Atmos-ondersteuning voor Amazon Music (vereist Burmester-geluidssysteem)
  • Gedeelde navigatie
  • Geoptimaliseerde ENERGIZING COACH
  • Verbeterde in-car browser

#10 ·
Ja, had hetzelfde bericht in de app, maar weet niet zeker hoe je het aan de praat krijgt. Ik heb bijvoorbeeld niets gezien in de navigatie op het scherm in de auto.
Krijg nog steeds het gebruikelijke onzin-updatemessage dat het mogelijk geïnstalleerd wordt terwijl de auto geparkeerd staat... jezus, het is zielig😡

#14 ·
De hulplijn gebeld en ze zeiden dat ik Instellingen > Systeem > Software-update moest openen en dat daar de versie zou moeten staan. Dat is ook wat in de handleiding staat. Maar dit is alles wat ik zie:
Image

Geen MBUX-softwareversienummer. Zelfs als ik op het kleine tandwielpictogram klik, krijg ik alleen de keuze om de nieuwste versie automatisch of handmatig te installeren, een pincode te vereisen, maar de huidige versie wordt niet weergegeven.

Ze zeggen echter allemaal dat ik MBUX 2.6.1 gebruik.

Moet een bug zijn bij degenen onder ons met het hyperscherm dat de huidige versie niet weergeeft.

#15 ·
De hulplijn gebeld en ze zeiden dat ik Instellingen > Systeem > Software-update moest openen en dat daar de versie zou moeten staan. Dat is ook wat in de handleiding staat. Maar dit is alles wat ik zie:
View attachment 4512

Geen MBUX-softwareversienummer. Zelfs als ik op het kleine tandwielpictogram klik, krijg ik alleen de keuze om de nieuwste versie automatisch of handmatig te installeren, een pincode te vereisen, maar de huidige versie wordt niet weergegeven.

Ze zeggen echter allemaal dat ik MBUX 2.6.1 gebruik.

Moet een bug zijn bij degenen onder ons met het hyperscherm dat de huidige versie niet weergeeft.
Ik heb het hyperscherm niet en ik heb hetzelfde bericht "Geen update beschikbaar". Ik heb een andere softwareversie "RL_NTG7_E505.404_24441AC3"

#18 ·
Nog steeds geen update voor mij, dus uiteraard weer een garagefix, waarom? Ik zal het idee van het werkplaatsmenu bekijken als ik thuiskom en naar de 12V kijken, maar vanuit mijn oogpunt een totale mislukking van Mercedes.
Overigens was de auto onberispelijk qua rijden en opladen tijdens mijn grand tour, het was een absoluut genot, vooral toen we de waardeloze Duitse snelweg bereikten. Mensen, kom naar Frankrijk, onze wegen zijn zoveel beter, maar de auto maakte het rijden in druk, zwaar verkeer een fluitje van een cent. Maar de software aan de infotainment- en updatekant is gewoon zo irritant☹