Mercedes EQ All Electric Forum banner

Zredukowane przyspieszenie

3.5K views 22 replies 7 participants last post by  dBC  
#1 ·
Cześć wszystkim

Mój brat jest właścicielem EQC400 Premium+ i zauważył redukcję mocy/przyspieszenia podczas "wciskania gazu do dechy".

Samochód jest w trybie "Sport" i chociaż przyspiesza szybko, to nie zbliża się nawet do przyspieszenia, jakie miał kiedyś.

Doświadczyłem tego, kiedy po raz pierwszy dostał ten samochód, a teraz z tym problemem i zdecydowanie stracił swój "pazur". Znowu, nie jest tak, że jest wolny, po prostu nie zbliża się do tego, co robił wcześniej.

Teraz samochód miał mniej niż 40% SOC, chociaż mój brat mówi, że nigdy wcześniej nie zauważył redukcji mocy podczas mocnego przyspieszania, niezależnie od SOC.

Czy EQC redukuje moc wyjściową w miarę zmniejszania się procentu naładowania akumulatora, czy też istnieje jakiś tryb eco power, który mógł zostać włączony?

A może ktoś mógłby udzielić jakiejś rady, co może być problemem?

Pozdrawiam

Steven
 
#2 ·
Istnieje tryb ECO, który naprawdę osłabia reakcję przepustnicy, ale już to wykluczyłeś, mówiąc, że jest w trybie Sport. Włączenie ogranicznika prędkości to kolejna możliwość - zaczyna on zmniejszać moc na długo przed osiągnięciem zadanego punktu.

Przy 40% SoC pełna moc powinna być dostępna. Dopiero gdy poziom naładowania akumulatora spadnie do niskiego poziomu, zaczyna on zmniejszać dostępną moc. Czy wskaźnik MAX POWER coś ujawnia? Mówi on, ile mocy jest gotowe do użycia. Powinien być prawie zawsze w pełni (tuż za literą 'R' w POWER) z wyjątkiem ekstremalnych warunków temperaturowych lub bardzo niskiego SoC. To niebieski łuk nad wskaźnikiem paliwa:

Image


Kiedy rano po raz pierwszy uruchamiam swój samochód, zaczyna się on od jednego lub dwóch kresek poniżej pełnej mocy, jak pokazano na zdjęciu poniżej, ale przywraca ją do pełnej mocy, zanim wyjadę z garażu - prawdopodobnie dlatego, że rozgrzewa silnik:

Image
 
#4 ·
Spędziłem wieczór z moim bratem i jego samochodem.

Spędziliśmy trochę czasu przeglądając ustawienia i upewniając się, że wszystko jest dobrze ustawione, a po sprawdzeniu konfiguracji i dalszych jazdach testowych stwierdziliśmy, że zarówno tryb komfortowy, jak i sportowy przyspieszają w tym samym tempie. Nie ma różnicy.

Zatem, chociaż samochód nie jest wolny, po prostu nie jest tak agresywny jak kiedyś. Byłbym zainteresowany wiedzą, jaki % mocy daje tryb komfortowy, ponieważ pomimo problemu wydaje się szybszy niż EV mojej żony ustawiony w trybie sportowym z mocą 220 KM, więc wydaje się, że EQC wciąż używa obu silników, tylko nie pełnych 400 KM, które powinien mieć w trybie sportowym.

To dziwne, że na desce rozdzielczej lub w centrum informacyjnym nie ma żadnych błędów ani komunikatów ostrzegawczych.

Odkryliśmy również przycisk, który znajduje się za pedałem przyspieszenia i klika, jeśli naciskasz mocniej niż w momencie, gdy myślisz, że twoja stopa jest płasko na podłodze. Jeśli naciśniesz jeszcze mocniej, możesz poczuć, jak klika pod stopą. Nie mam pojęcia, do czego to służy, ponieważ wydaje się, że nie ma to żadnego wpływu na przyspieszenie.

To prawie tak, jakby gdzieś był luźny kabel, byłoby miło, gdyby to było takie proste! 🤞
 
#5 ·
Odkryliśmy również przycisk, który znajduje się za pedałem przyspieszenia i klika, jeśli wywierasz większy nacisk niż w momencie, gdy myślisz, że twoja stopa jest płasko na podłodze. Jeśli wciśniesz jeszcze mocniej, możesz poczuć, jak klika pod stopą. Nie mam pojęcia, do czego to służy, ponieważ wydaje się, że nie ma to żadnego wpływu na przyspieszenie.
Jest to typowe dla samochodów spalinowych - "kick down".
Po aktywacji przez wciśnięcie pedału do podłogi, natychmiast redukuje bieg w celu przyspieszenia; oczywiście bezużyteczne w EV.
 
#6 ·
Tak, naprawdę musisz być w trybie ECO, aby doświadczyć słabych osiągów. To powiedziawszy, myślę, że istnieje niewielka różnica w osiągach między trybem Sport a Comfort, ale jest ona bardzo subtelna. Gwałtowne ruszenie w trybie Comfort spowoduje u mnie krótkie zapiszczenie opon, podczas gdy w trybie Sport tak się nie dzieje. Sądzę, że wiedziałbyś, gdyby cały silnik się wyłączył, ale jeśli chcesz zobaczyć, kiedy każdy silnik jest używany, możesz wywołać ekran EQ->Przepływ energii:

Image


Rozumiem, że miernik mocy wspomniany wcześniej nic nie ujawnił?

Przełącznik pod pedałem przyspieszenia to awaryjne obejście ogranicznika prędkości. Moja regularna jazda obejmuje szereg podmiejskich dróg 50 km/h, które prowadzą mnie do T na dwupasmowej drodze. Ustawiam ogranicznik na 50 na ulicach podmiejskich. Jeśli zapomnę go wyłączyć (lub przestawić wyżej), czasami może być ekscytująco, gdy skręcam na dwupasmową drogę. Dostaję to martwe przyspieszenie, gdy samochód osiąga 50 km/h... możesz wcisnąć go do samego dołu i nie przekroczy 50, a przez cały czas ciężarówka w lusterku wstecznym zbliża się coraz bardziej. Możesz albo szybko przypomnieć sobie, jak go wyłączyć, albo możesz wcisnąć pedał przyspieszenia głębiej w podłogę, aby aktywować ten przełącznik. Uważaj jednak - całkowicie wystrzeliwuje, gdy to robisz, więc nie rób tego zbyt blisko samochodu z przodu.

Fragment instrukcji obsługi:

Image
 
#8 ·
Tak, naprawdę musisz być w trybie ECO, aby doświadczyć martwego przyspieszenia. To powiedziawszy, myślę, że istnieje niewielka różnica w osiągach między trybem Sport a Comfort, ale jest ona bardzo subtelna. Gwałtowne ruszenie w trybie Comfort spowoduje u mnie krótkie zapiszczenie opon, podczas gdy w trybie Sport tak się nie dzieje. Myślę, że wiedziałbyś, gdyby cały silnik wypadł, ale jeśli chcesz zobaczyć, kiedy każdy silnik jest używany, możesz wywołać ekran EQ->Energy Flow:

View attachment 3266

Rozumiem, że wspomniany wcześniej miernik mocy nic nie ujawnił?

Przełącznik pod pedałem przyspieszenia to awaryjne obejście ogranicznika prędkości. Moja regularna jazda obejmuje szereg podmiejskich dróg 50 km/h, które prowadzą mnie do T na dwupasmowej drodze. Ustawiam ogranicznik na 50 na ulicach podmiejskich. Jeśli zapomnę go wyłączyć (lub przestawić wyżej), czasami może być ekscytująco, gdy skręcam na dwupasmówkę. Dostaję to martwe przyspieszenie, gdy samochód osiąga 50 km/h... możesz wcisnąć go do podłogi, a on nie przekroczy 50, a przez cały czas ciężarówka w lusterku wstecznym zbliża się coraz bardziej. Możesz albo szybko przypomnieć sobie, jak go wyłączyć, albo możesz wcisnąć pedał przyspieszenia głębiej w podłogę, aby aktywować ten przełącznik. Uważaj jednak - całkowicie wystrzeliwuje, kiedy to robisz, więc nie rób tego zbyt blisko samochodu z przodu.

Fragment instrukcji obsługi:

View attachment 3267
Dzięki za informacje i odpowiedź.

Belka mocy była pełna i nie było różnicy między trybem Comfort a Sport pod względem przyspieszenia. Jak mówię, jest szybki, ale daleko mu do tego, co było. Wydaje się bardziej jak 250 KM niż 400 KM. Jeśli wiesz, co mam na myśli, więc na pewno ma przyspieszenie, tylko nie to, czego oczekuje się w trybie sportowym.

Mój brat zleca to sprawdzenie, ponieważ coś jest nie tak.
 
#7 ·
Czy masz zintegrowaną kamerę samochodową? To naprawdę bezbolesny sposób na mierzenie czasu twoich osiągów. Wideo ma 30 klatek na sekundę, a znacznik prędkości jest aktualizowany 10 razy na sekundę, tj. co 3 klatki. Więc jeśli odtwarzasz nagranie na komputerze klatka po klatce, możesz dokładnie zobaczyć, co się dzieje z rozdzielczością do 1/10 sekundy. Ustawiłem t=0 jako pierwszą klatkę, na której widziałem, jak maska zaczyna się podnosić i skończyłem z takim wykresem:
 
#12 · (Edited)
Cześć Steven/sunstoneltd, to mój pierwszy post na tym forum. Kupiłem kilka miesięcy temu używanego EQC z 2019 roku (edycja 1886, z przebiegiem około 35 000 mil) i naprawdę mi się podoba. Byłbym bardzo zainteresowany tym, czy dowiedziałeś się, dlaczego niebieski wskaźnik "Max.Power" był mniejszy niż 100% i czy Mercedes był w stanie to rozwiązać.
Myślę, że mój EQC nigdy nie pokazywał 100%. Po uruchomieniu niebieski pasek stanu Max.Power wynosi około 50-60%, a po przejechaniu kilku mil może okresowo wzrastać nawet do 70% do 80%, a następnie spada z powrotem do około 50%. Na desce rozdzielczej nie są wyświetlane żadne usterki. Przyspieszenie wydaje się szybkie (ale tak naprawdę nie wiem, co to może być, ponieważ nigdy nie widziałem 100% Max.Power).
Załączam zdjęcie, które zrobiłem kilka dni temu:
Image

Przejrzałem instrukcję obsługi i jest tam napisane, że Max.Power może się różnić w zależności od bardzo niskich lub wysokich temperatur zewnętrznych (w moim przypadku nie, ponieważ było 16 stopni Celsjusza) lub wysokich wymagań dotyczących osiągów w dłuższym okresie (w moim przypadku nie, ponieważ samochód pokazuje około 50%, nawet po uruchomieniu samochodu rano) lub bardzo niskiego naładowania akumulatora HV (w moim przypadku nie, ponieważ akumulator HV jest w pełni naładowany) lub usterki w układzie napędowym (w zestawie wskaźników nie wskazano żadnych usterek):
Image

Zabrałem samochód do dealera Mercedesa, aby go sprawdzić, i nie mogą znaleźć żadnych usterek, i powiedzieli, że przesłali najnowsze oprogramowanie, ale niebieski wskaźnik stanu Max.Power nadal pokazuje około 50%.
Przepraszam za mój rozwlekły post, ale byłbym wdzięczny za wszelkie rady lub rozwiązania, na które ktoś może mnie nakierować.
Serdeczne podziękowania, Alex
 
#15 ·
Cześć Steven/sunstoneltd, to mój pierwszy post na tym forum. Kupiłem używanego EQC 2019 (edycja 1886, z przebiegiem około 35 000 mil) kilka miesięcy temu i naprawdę mi się podoba. Byłbym bardzo zainteresowany tym, czy dowiedziałeś się, dlaczego niebieski wskaźnik "Max.Power" był mniejszy niż 100% i czy Mercedes był w stanie to rozwiązać.
Nie sądzę, żeby mój EQC kiedykolwiek pokazywał 100%. Po uruchomieniu niebieski pasek stanu Max.Power przechodzi do około 50-60%, a po przejechaniu kilku mil może okresowo wzrosnąć nawet do 70% do 80%, a następnie spada z powrotem do około 50%. Na desce rozdzielczej nie są wyświetlane żadne usterki. Przyspieszenie wydaje się szybkie (ale tak naprawdę nie wiem, co to może być, ponieważ nigdy nie widziałem 100% Max.Power).
Załączam zdjęcie, które zrobiłem kilka dni temu:
View attachment 4169
Przejrzałem instrukcję obsługi i jest tam napisane, że Max.Power może się różnić w zależności od bardzo niskich lub wysokich temperatur zewnętrznych (w moim przypadku nie, ponieważ było 16 stopni Celsjusza) lub wysokich wymagań dotyczących wydajności w dłuższym okresie (w moim przypadku nie, ponieważ samochód pokazuje około 50%, nawet po uruchomieniu samochodu z samego rana) lub bardzo niskiego naładowania akumulatora HV (w moim przypadku nie, ponieważ akumulator HV jest w pełni naładowany) lub usterki w układzie napędowym (brak usterek wskazanych na zestawie wskaźników):
View attachment 4170
Zabrałem samochód do dealera Mercedesa, aby sprawdzić, i nie mogą znaleźć żadnych usterek, i powiedzieli, że przesłali najnowsze oprogramowanie, ale niebieski wskaźnik stanu Max.Power nadal pokazuje około 50%.
Przepraszam za mój rozwlekły post, ale byłbym wdzięczny za wszelkie rady lub rozwiązania, na które ktoś może mi wskazać.
Bardzo dziękuję, Alex
Jeśli nadal masz dobre przyspieszenie, może to być tylko dziwactwo systemu. Ciekawi mnie, co powie Twój dealer, kiedy w końcu się z nim skontaktujesz. Informuj nas na bieżąco!
 
#14 ·
To interesujące - brzmi, jakbyś już wyeliminował najbardziej oczywiste przyczyny. Może mógłbyś poprosić dealera o odczyt stanu zdrowia akumulatora. To chyba jedyne, co jeszcze przychodzi mi do głowy.
Dzięki dBC za niesamowicie szybką odpowiedź. Skontaktuję się z dealerem w ciągu najbliższych kilku tygodni, kiedy będę mógł umówić się na wizytę (serwisowałem go w zeszłym tygodniu w Mercedesie). Samochód jeździ dobrze, bez usterek, a zasięg wydaje się być w porządku (muszę przejechać kilkaset mil w ciągu najbliższych dwóch tygodni, więc będę miał jeszcze lepsze pojęcie, ponieważ w ciągu ostatnich 4 miesięcy użytkowania pokonywałem tylko krótkie trasy po mieście lub sporadyczne 50-milowe podróże). Jeszcze raz dziękuję
 
#17 ·
Szybka aktualizacja: nie zarezerwowałem jeszcze mojego samochodu w serwisie Mercedesa od czasu aktualizacji oprogramowania. Wskaźnik 'Max.Power' jest taki sam jak wcześniej (tzn. pokazuje ok. 50% na niebieskim pasku stanu po włączeniu samochodu). Brak wskazanych usterek. Samochód jeździ normalnie. Zasięg pokazuje około 220 mil po pełnym naładowaniu.
Przejechałem około 1000 mil w ciągu ostatnich kilku tygodni i widzę, że wskaźnik 'max.power' oscyluje w okolicach 50% przy niskiej prędkości (do 30 mil/h), ale wzrasta do 80% na drogach dwujezdniowych lub autostradach. To prawie tak, jakby wskaźnik 'max.power' w moim samochodzie pokazywał, ile potencjalnej mocy EQC jest aktualnie używanej/stosowanej, zamiast pokazywać, ile mocy jest dostępnej do zastosowania.
Zmiana trybu jazdy na Eco/Normal/Sport/Indywidualny nie ma wpływu na status 'max.power', podobnie jak wyłączenie wszystkich urządzeń (klimatyzacja, główny ekran, radio, światła itp...), ani to, czy hamuję, ani na jakim poziomie ustawiłem regenerację (używając łopatek za kierownicą).
Mysteria trwa, EQC wydaje się szybki, ale nie jeździłem żadnymi innymi EQC, aby sprawdzić, czy mój samochód jest wolniejszy, gdy na niebieskim wskaźniku stanu wyświetlana jest mniejsza niż maksymalna moc.
Zaktualizuję, jeśli dowiem się, czy jest jakiś problem i dlaczego wskaźnik 'max.power' mojego EQC wskazuje mniej niż pozornie wszystkie inne EQC.
 
#18 ·
To tak, jakby wskaźnik 'max.power' w moim samochodzie pokazywał, ile z potencjalnej mocy EQC jest aktualnie używanej/wykorzystywanej
Właściwie jest do tego pokrętło, które można wyświetlić w prawym obszarze zestawu wskaźników. Podczas jazdy ze stałą prędkością po płaskiej autostradzie z prędkością 110 km/h, mój zwykle oscyluje w okolicach 10%:

Image
 
#20 ·
Dzięki dBC za Twoją wskazówkę dotyczącą obszaru RHS zestawu wskaźników. Ustawiłem swój EQC tak, aby wyświetlał, ile mocy jest używane. Co ciekawe, chociaż używana przeze mnie moc nie była szczególnie wysoka (około 10% mocy), widać, że wskaźnik pokazuje tylko do 70% dostępnej mocy.
 
#21 ·
Dalsza aktualizacja, część 1:
Minęło kilka tygodni od czasu kontaktu z lokalnym dealerem Mercedesa w celu umówienia mojego EQC na diagnostykę i wykrywanie usterek. W końcu udało mi się umówić na wizytę w celu zdiagnozowania EQC. Dealer powiedział, że zaktualizował oprogramowanie do najnowszej wersji i wszystko jest w porządku, przyjedź i odbierz samochód... Odebrałem samochód tuż przed zamknięciem salonu i nie mogłem się doczekać, aż zobaczę wskaźnik max.power pokazujący 100%.
Niestety, nie było żadnej różnicy:

Po uruchomieniu wskaźnik maksymalnej mocy pokazuje w przybliżeniu 50% dostępnej mocy:
Image


Następnie, gdy zwiększam prędkość, dostępna maksymalna moc wzrasta (więc przy 47 mph mam potencjalnie 60% maksymalnej mocy, ale wykorzystuję tylko około 5%)
Image


Następnie, gdy dalej zwiększam prędkość, maksymalna moc wzrasta bardziej, więc przy 68 mph mogę uzyskać 80% dostępnej maksymalnej mocy (zwróć uwagę na niebieski wskaźnik "Max power" w lewym pokrętle i 80% "% power" wyświetlane na prawym pokrętle)
Image


Niestety, lokalny dealer Mercedesa nie mógł zdiagnozować, czy występuje problem, czy nie... Mój EQC jeździ dobrze, nie wskazano żadnych usterek, przyspiesza szybko, a zasięg wydaje się w porządku.
 
#22 ·
Aktualizacja Część 2: (mam nadzieję, że nie jesteście znudzeni słuchaniem o moim EQC... Naprawdę lubię ten samochód, ale chciałem po prostu sprawdzić kilka rzeczy dla własnego spokoju)

Po tym, jak lokalny dealer nie mógł znaleźć usterki w moim EQC ponad miesiąc temu, przypadkowo przejeżdżałem obok dealera Mercedesa (około 90 minut od domu), od którego kupiłem samochód w zeszłym roku. Wpadłem i zapytałem ich o 4 rzeczy:
1) niewspółosiowy tylny zderzak (o którym mój lokalny dealer powiedział, że naprawa zajmie tygodnie)
2) kondensacja w bocznym kierunkowskazie w lusterku bocznym kierowcy (nawet po niedawnej upalnej pogodzie w Wielkiej Brytanii kondensacja była obecna i nie wyparowała)
3) skrzypiące hamulce w trybie regeneracji przy niskiej prędkości
4) wspomniany problem "Max power"

Dealer dostarczający był wspaniały, naprawili pierwsze 2 elementy od razu i w ciągu godziny... I nawet nie zarezerwowałem wizyty, po prostu przejeżdżałem obok i wpadłem. Bez opłat i wspomnieli, że boczny kierunkowskaz potrzebował tylko nowej soczewki (koszt około 30 lub 40 funtów, ale nic mi nie naliczyli).

Ich technik podłączył EQC do diagnostyki, ale nie mógł znaleźć żadnych kodów błędów, ale zasugerował, aby dla mojego spokoju zarezerwować samochód na dłuższą wizytę, aby mogli dokładnie sprawdzić akumulator i układ napędowy.

To było kilka tygodni temu i w końcu udało mi się oddać samochód dealerowi dostarczającemu w zeszłym tygodniu. 2 dni później zadzwonili, że przeprowadzili kontrolę akumulatora, wszystko w porządku i nic się nie dzieje. Następnie ponownie wyjaśniłem, co myślę o problemie "Max power" i wysłałem e-mailem kilka zdjęć wskaźnika.

Następnego dnia otrzymałem kolejny telefon od dealera dostarczającego - mieli swojego głównego technika, który został specjalnie przeszkolony w zakresie EQC, aby przyjrzeć się mojemu samochodowi i chociaż nie mógł znaleźć żadnej usterki zarejestrowanej w samochodzie, usłyszał skrzypiący dźwięk. Technik przeszedł następnie proces 'adaptacji' tylnego silnika i problem został najwyraźniej rozwiązany i mogłem odebrać samochód.

Mimo że byłem trochę sceptyczny, wyruszyłem do dealera dostarczającego, spodziewając się odebrać mojego EQC z tym samym problemem "Max power", a także z jakimiś skrzypiącymi dźwiękami hamulców przy niskiej prędkości.

To było miłe zaskoczenie, kiedy odebrałem samochód, że nie słyszałem skrzypiących dźwięków hamulców i zobaczyłem, że wskaźnik "Max power" pokazuje teraz 100% (tak samo jak reszta z was!).

Image


Nie wiem, czy to psychologiczne i nie mam tendencji do mocnego przyspieszania 2,5-tonowego EQC, ale mój EQC teraz sprawia wrażenie, jakby miał więcej przyspieszenia... Nie powiedziałbym, że jest dwa razy szybszy, ale powiedziałbym, że przyspiesza około 25% do 33% szybciej niż wcześniej, a 'przyspieszenie' jest bardziej natychmiastowe.

Zatem... Nie jeżdżąc innym EQC, aby porównać mojego EQC, i nie będąc osobą, która wciska pedał gazu do podłogi, może się okazać, że jeździłem nieświadomie z tylko 300 KM dostępnymi dla mnie, zamiast 400 KM!

Mam nadzieję, że to na razie wszystko i mam nadzieję, że mój opis może pomóc komuś innemu z podobnym problemem, chociaż brzmi to dość wyjątkowo. Dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi i sugestie, doceniam to.