Mercedes EQ All Electric Forum banner
21 - 28 of 28 Posts
Ik heb de 360-optie niet. Om te voorkomen dat de achterklep opent, schakel ik Parktronic meestal aan het begin uit. Achteruitrijden brengt het pictogram op het touchscreen tevoorschijn waar men het kan uitschakelen. In een stedelijke omgeving, bijvoorbeeld bij het stoppen voor verkeerslichten, activeert Parktronic zich als de snelheid daalt, en als er in de rij naast u een opening is tussen 2 auto's, denkt de computer dat u wilt parkeren en activeert de klep - denk ik.

Hallo, ik heb de auto voor een uitgebreide proefrit van 24 uur gehad (wat samengevat kan worden als een goede ervaring).

Het probleem met de achteruitrijcamera deed zich een paar keer voor, maar ik kon het oplossen door beide Parktronic en een instelling genaamd "Vroegtijdig rondom waarschuwen" in het camera- en parkeermenu uit te schakelen.

De SW-versie van de auto was apilevel/ntg6/080

Discussion starter · #23 ·
Hoi, ik heb de auto 24 uur lang uitgebreid getest (wat samengevat een goede ervaring is).

Het probleem met de achteruitrijcamera deed zich een paar keer voor, maar ik kon het oplossen door beide Parktronic en een instelling genaamd "Vroegtijdig waarschuwen rondom" in het camera- en parkeermenu uit te schakelen.

De SW-versie van de auto was apilevel/ntg6/080

View attachment 1354
Bedankt voor je opmerkingen, nb_irger.

Ik heb net gecontroleerd en mijn 'Vroegtijdig waarschuwen rondom'-functie staat op UIT en ik denk dat dat al zo is sinds ik de auto heb. Het uitschakelen van Parktronic lijkt de meest effectieve manier om te voorkomen dat de achteruitrijcameradeur 'onnodig' opengaat, behalve bij het achteruitrijden (hoewel je de achteruitrijcamera ook helemaal uit kunt zetten als je hem helemaal niet wilt).

Ik heb de neiging om de volgende volgorde te doorlopen voor elke rit:
  • Selecteer Individueel in Dynamic Select
  • Deactiveer Parktronic
  • Selecteer de juiste snelheidslimiet met de Speed Limiter
  • Selecteer '-' eenmaal in D.
Het is een beetje gedoe en ik wou dat ik de eerste twee en de vierde in mijn profiel kon instellen, zodat ze de standaardinstellingen worden als ik de bestuurder ben.

Ik reed eerder in een Honda CR-V en die onthield je meest recente Speed Limiter-instelling, dus het enige wat je hoefde te doen was de Speed Limiter activeren bij het starten van een rit en de ingestelde snelheid was meestal correct voor die locatie.

Bedankt voor je opmerkingen, nb_irger.

Ik heb net gecontroleerd en mijn 'Vroegtijdig rondom waarschuwen' functie staat uit en ik denk dat dat al zo is sinds ik de auto heb. Het uitschakelen van Parktronic lijkt de meest effectieve manier om te voorkomen dat de achteruitrijcamera 'onnodig' opengaat, behalve bij het achteruitrijden (hoewel je de achteruitrijcamera ook helemaal uit kunt zetten als je hem helemaal niet wilt).

Ik doorloop meestal de volgende volgorde voor elke rit:
  • Selecteer Individueel in Dynamic Select
  • Deactiveer Parktronic
  • Selecteer de juiste snelheidslimiet met de Speed Limiter
  • Selecteer '-' eenmaal in D.
Het is een beetje omslachtig en ik wou dat ik de eerste twee en de vierde in mijn profiel kon instellen zodat ze de standaardinstellingen worden als ik de bestuurder ben.

Ik reed eerder in een Honda CR-V en die onthield je meest recente Speed Limiter-instelling, dus je hoefde alleen maar de Speed Limiter te activeren bij het starten van een rit en de ingestelde snelheid was meestal correct voor die locatie.
Ja, ik wou ook dat ze het zouden toestaan om Parktronic uit te zetten en dat het zo zou blijven de volgende keer dat de auto start.
Uit nieuwsgierigheid, kun je meer uitleg geven over de Individuele instelling van de Dynamic Select? Is er iets dat je kunt configureren met betrekking tot de vering? Ik ben vergeten ernaar te kijken tijdens de proefrit en wil graag weten wat de opties zijn.

Discussion starter · #25 ·
Uit nieuwsgierigheid, kunt u alstublieft meer uitleg geven over de Individuele instelling van de Dynamic Select? Is er iets dat u kunt configureren met betrekking tot de ophanging? Ik ben vergeten ernaar te kijken tijdens de proefrit en wil graag weten wat de opties zijn.
Ja, binnen Individueel kunt u optionele instellingen selecteren in de volgende categorieën: aandrijving, ophanging, besturing en, als ik me goed herinner, ESP. Er zijn een paar nuttige aspecten van Individueel: u kunt er ook voor kiezen om een melding te ontvangen wanneer u de auto start om op een virtuele knop te drukken om Individueel te hervatten - hoewel bepaalde omstandigheden geheugenverlies van die functie lijken te veroorzaken - en het lijkt de Individuele instelling configuratie te onthouden voor het relevante bestuurdersprofiel, ervan uitgaande dat uw Individuele instelling configuratie iets anders is dan de Comfort-standaard. Een stap in de richting van het ideaal!

Ja, binnen Individual kunt u optionele instellingen selecteren in de volgende categorieën: aandrijving, vering, besturing en, als ik me goed herinner, ESP. Er zijn een paar nuttige aspecten van Individual: u kunt er ook voor kiezen om een melding te ontvangen wanneer u de auto start om op een virtuele knop te drukken om Individual te hervatten - hoewel bepaalde omstandigheden geheugenverlies van die functie lijken te veroorzaken - en het lijkt de Individual-instelling configuratie te onthouden voor het relevante bestuurdersprofiel, ervan uitgaande dat uw Individual-instelling configuratie iets anders is dan de Comfort-standaard. Een stap in de richting van het ideaal!
Bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Tot nu toe dacht ik dat de vering in de EQA niet instelbaar is, aangezien de EQA geen luchtgecontroleerde vering heeft zoals de EQC of hogere modellen.
Merkt u enig verschil in de rijervaring tussen de verschillende veringsinstellingen?

Discussion starter · #27 ·
Ik vind de standaard Comfort-vering een beetje 'slap', vooral bij lage snelheid, dus mijn individuele vering-instelling is 'Sport', wat naar mijn mening wat speling wegneemt van de standaardinstelling, zonder hardheid of een ruwe rit te creëren. Ik begrijp dat de verschillende veringsinstellingen de demperkleppen aanpassen. Iemand anders kan wellicht een meer technische uitleg geven.

Hallo allemaal. Kunnen jullie het 360-camerasysteem achteraf inbouwen in een EQCAMG? Ik neem aan dat het slechts drie extra camera's zijn (voor en twee buitenspiegelbehuizingen) plus een microcontroller plus de bediening op het dashboard? Alle gedachten worden zeer gewaardeerd.

21 - 28 of 28 Posts