Mercedes EQ All Electric Forum banner

Ładowanie przerwane

32K views 16 replies 12 participants last post by  frankgeng  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam mojego EQB 350 od niecałego miesiąca i uwielbiam go. Niedawno przestał akceptować ładowarki inne niż szybkie ładowarki DC (ładowanie przerwane).

Zostawiłem go wczoraj w MB i udało im się odtworzyć problem. Powiedzieli, że przekażą mi dzisiaj aktualizację dotyczącą harmonogramu rozwiązania problemu. Mam nadzieję, że to podobny problem z czujnikiem temperatury jak w EQS i nic więcej.

Zaktualizuję ten post, gdy będę miał więcej informacji od MB. Chciałem się tym podzielić z każdym, kto może mieć podobny problem.
 
#2 ·
MB wrócił i powiedział, że jeden z pinów w porcie ładowania nie przewodził napięcia. Myślę, że dlatego działało tylko ładowanie DC.

Przedstawiciel serwisu powiedział, że musieli skontaktować się z działem inżynieryjnym w Niemczech w celu uzyskania zgody na wymianę całego portu ładowania. Nie mam pojęcia, kiedy mogą dostać tę część. Powinienem wiedzieć więcej jutro.
 
#3 ·
MB wróciło i powiedziało, że jeden z pinów w porcie ładowania nie przewodził napięcia. Myślę, że dlatego działało tylko ładowanie DC.

Przedstawiciel serwisu powiedział, że musieli skontaktować się z działem inżynieryjnym w Niemczech, aby uzyskać pozwolenie na wymianę całego portu ładowania. Nie mam pojęcia, kiedy mogą dostać tę część. Powinienem dowiedzieć się więcej jutro.
Dziękuję za aktualizację i powodzenia w szybkiej naprawie.
 
#5 ·
Cześć wszystkim,

Mam mojego EQB 350 od nieco mniej niż miesiąca i uwielbiam go. Niedawno przestał akceptować ładowarki inne niż szybkie ładowarki DC (ładowanie przerwane).

Zostawiłem go wczoraj w MB i udało im się odtworzyć problem. Powiedzieli, że przekażą mi dzisiaj aktualizację dotyczącą harmonogramu rozwiązania problemu. Mam nadzieję, że to podobny problem z czujnikiem temperatury jak w EQS i nic więcej.

Zaktualizuję ten post, gdy będę miał więcej informacji od MB. Chciałem się tym podzielić z każdym, kto może mieć podobny problem.
Cześć, mam EQB i mam ten sam problem, zaczął się wczoraj, myślę, że to coś związanego z oprogramowaniem, zadzwonię dziś do MB.
Dzięki
 
#7 ·
Cześć, mam EQB i mam ten sam problem, zaczął się wczoraj, myślę, że to coś wspólnego z oprogramowaniem, zadzwonię dziś do MB.
Dzięki
W moim przypadku zdiagnozowano awarię sprzętu, w której jeden z pinów w porcie ładowania nie przewodził napięcia. Mercedes wymienia jutro port ładowania i powinienem mieć samochód z powrotem tego samego dnia, jak powiedzieli.

W międzyczasie używałem szybkich ładowarek DC i nie miałem żadnych problemów.
 
#8 ·
Wczoraj odebrałem mojego EQB. Ponownie możemy korzystać z ładowarek poziomu 1 i 2. Wykryte kody błędów to P0EF7FA i P0EF8FA.
Faza AC 2 miała 0V podczas testu, podczas gdy 1 i 3 miały 210V.
Naprawa została wykonana tego samego dnia. Trochę czasu zajęło sprowadzenie części i znalezienie technika, który mógłby wykonać pracę.
 
#9 ·
Mam EQS 580 z 2022 roku i zainstalowałem ładowarkę domową ChargePoint w moim garażu. Nie miałem żadnych problemów z ładowaniem do kilku dni temu, kiedy próbowałem naładować mojego EQS580 i stwierdziłem, że po osiągnięciu 30% naładowania ładowanie zostało przerwane. Co dziwne, po włączeniu samochodu ładowanie zostało wznowione. Jednak po ponownym wyłączeniu samochodu ładowanie ponownie się zatrzymało. Reasumując, mój EQS nie naładuje się powyżej 30%, gdy samochód jest wyłączony. Następnie zabrałem go do publicznej ładowarki DC i nie miałem problemu z ładowaniem samochodu, gdy był włączony lub wyłączony. Samochód znajduje się obecnie w serwisie Mercedesa i nie udało im się odtworzyć problemu. Nie mają jednak ładowarek AC, takich jak moja ładowarka domowa, więc tak naprawdę nie mogą jej przetestować w taki sam sposób, jak działa w moim domu. W tym momencie trudno powiedzieć, czy problem dotyczy mojego samochodu, czy ładowarki domowej. ChargePoint „eskalował problem” i czekam na odpowiedź. To frustrujące. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem?
 
#11 ·
Mam EQS 580 z 2022 roku i zainstalowałem w moim garażu ładowarkę domową ChargePoint. Nie miałem żadnych problemów z ładowaniem do kilku dni temu, kiedy próbowałem naładować mojego EQS580 i stwierdziłem, że po osiągnięciu 30% naładowania ładowanie zostało przerwane. Co dziwne, po włączeniu samochodu ładowanie zostało wznowione. Jednak po ponownym wyłączeniu samochodu ładowanie ponownie się zatrzymało. Podsumowując, mój EQS nie ładuje się powyżej 30%, gdy samochód jest wyłączony. Następnie pojechałem do publicznej ładowarki DC i nie miałem problemu z ładowaniem samochodu, gdy był włączony lub wyłączony. Samochód znajduje się obecnie w serwisie Mercedesa i nie udało im się odtworzyć problemu. Nie mają jednak żadnych ładowarek AC, takich jak moja ładowarka domowa, więc tak naprawdę nie mogą jej przetestować w taki sam sposób, jak działa w moim domu. W tym momencie trudno powiedzieć, czy problem dotyczy mojego samochodu, czy ładowarki domowej. ChargePoint "zintensyfikował problem" i czekam na odpowiedź. To frustrujące. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem?
Mój EQS 580 zaczął robić to samo od wczoraj. Nie ładuje się z mojej ładowarki domowej powyżej 30%. Moja ładowarka domowa to 'JuiceBox 50V'. Musiałem włączyć samochód, aby rozpocząć ładowanie, a kiedy go wyłączyłem, zatrzymał się. Kiedy powtórzyłem to kilka razy, w końcu zaczął się ładować nawet po wyłączeniu samochodu. To bardzo podejrzane... co zrobić z samochodem elektrycznym, jeśli się nie ładuje? To pogarsza moje zaufanie do samochodu i marki. To ma być 'klasa S' Mercedesa. Frustracja!
Kiedy zadzwoniłem do mojego dealera, nie mogą przyjąć mojego samochodu przez kilka tygodni, a kiedy to zrobią, zdiagnozowanie problemu zajmie im 2-3 tygodnie i więcej czasu na naprawę. Czuję, że samochód będzie w serwisie przez 4-6 tygodni.
 
#10 ·
Miałem sąsiada, który doświadczył czegoś podobnego z innym EV i tym samym urządzeniem ChargePoint. Jestem prawie pewien, że miało to związek z tym, że jego EVSE nie dostarczał wystarczającej mocy i powodował wyłączenie. Łatwym sposobem na zdiagnozowanie byłoby pożyczenie czyjejś ładowarki poziomu 1 i sprawdzenie, czy to powoduje jakieś problemy. W ten sposób zdiagnozowaliśmy problem z naszym EQB.
 
#12 ·
Złącza J1772 używają jednego z dwóch typów pinów. Pierwszy typ ma sprężynowy pierścień zaciskowy na końcu pinu, który wywiera nacisk na cztery "ostrza" pinu. Drugi typ ma spiralny wzór rowków w średnicy wewnętrznej, który najwyraźniej wgryza się w pasujące piny w porcie w samochodzie. Zastanawiam się, czy ten drugi typ z czasem uszkadza piny w porcie.

Dyskusję na temat tych pinów można znaleźć w tym filmie po 3 minucie.
 

Attachments

#13 ·
Ten sam problem z C300e w Holandii. Wiele prób naprawy, a Mercedes w Hadze twierdzi, że funkcja harmonogramu odjazdu w aplikacji MyMercedes uniemożliwia ładowanie samochodu powyżej 30%. Wymagali usunięcia wszystkich harmonogramów odjazdu, aby rozwiązać problem. Ta odpowiedź wydaje się absolutnie absurdalna, ponieważ jedyną funkcją w aplikacji, która powinna uniemożliwiać ładowanie, jest funkcja harmonogramu czasu ładowania, aby skorzystać z nocnych stawek rabatowych ładowania w domu. Dealerowi udało się raz naładować do 100%, ale wciąż czekam na moje żądane wielokrotne cykle rozładowania / ponownego ładowania, aby udowodnić, że problem został całkowicie rozwiązany.
 
#15 ·
Mam EQE SUV, ten sam problem, nie ładuje się powyżej 30% i zaplanowany wyjazd za 10 godzin, włączona jest eco energia. Więc na podstawie waszych komentarzy, a zwłaszcza daty publikacji, moim najlepszym przypuszczeniem jest to, że musimy najpierw rozgrzać baterię. Albo, ponieważ domowa ładowarka AC jest w domu, a lokalizacja ładowania jest aktywna i eco energia jest włączona, to trudne, ponieważ flaga rozgrzewania baterii jest ustawiona na automatyczną. Więc wszystko, co zrobiłem, to wyłączyłem eco energię i teraz ładowanie działa bez problemu. Ale wciąż potrzebuję oficjalnej odpowiedzi od Mercedesa, jak trwale to naprawić, ponieważ nie wiem, jaki to ma wpływ na baterię, zwłaszcza zimą.