Mercedes EQ All Electric Forum banner

EQB-oplaadproblemen en onpraktische ondersteuning van de Mercedes Connect Me-app

1 reading
38K views 59 replies 24 participants last post by  Linda  
#1 ·
Ik heb begin september 2022 een nieuwe EQB300 uit 2022 gekocht. Over het algemeen ben ik tevreden over de prestaties en het rijgedrag van de auto, ondanks de relatief geringe actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel minder). Waar ik niet tegen kan, zijn de vreselijke en omslachtige oplaadproblemen hier in de VS. Elke nieuwe MB EV wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation in de buurt van mijn huis met 10 opladers, maar afgelopen weekend werkten er maar 3 en zelfs een paar dagen later is het niet anders, omdat er niets is onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische storingen die het noodzakelijk maken om EA te bellen en lange tijd in de wacht te staan. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer als ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik deze "registratie" al heb voltooid op het moment van aankoop van het voertuig. Ik heb de Mercedes Me Connect-hulplijn gebeld en kreeg te horen dat ze werken met een termijn van 48 uur - hoe is dit praktisch voor het niveau van de klantenservice en oplaadproblemen, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan, enz.?

#2 · (Edited)
Ik kocht begin september 2022 een nieuwe EQB300. Over het algemeen bevallen de prestaties en het rijden van de auto me, ondanks de relatief slechte actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel lager). Waar ik niet tegen kan, is hoe vreselijk en omslachtig de oplaadproblemen hier in de VS zijn. Elk nieuw MB EV-voertuig wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation in de buurt van mijn huis waar 10 opladers zijn, maar afgelopen weekend waren er maar 3 in gebruik en zelfs een paar dagen later is het niet anders, omdat er niets is onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische storingen die het noodzakelijk maken om EA te bellen en lange tijd in de wacht te staan. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer dat ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik dit alles "registratie" al heb voltooid op het moment van aankoop van het voertuig. Ik belde de Mercedes Me Connect-supportlijn en kreeg te horen dat ze werken met een tijdlijn van 48 uur - hoe praktisch is dit op klantenserviceniveau en bij oplaadproblemen, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan etc. etc.?
Je bent niet de enige. Ik heb ook de EQB gekocht, tegelijk met jou. De dealer heeft ons niet eens een rondleiding gegeven over hoe we deze auto moeten opladen. De eerste video die we op YouTube zagen, zei MBUX eerst voordat we de oplader aansloten. De juiste manier is om eerst aan te sluiten voordat je MBUX of de Mercedes me-app gebruikt. In het begin dachten we dat alles eenvoudig was. Omdat we meestal naar de oplader komen en deze begint met opladen zodra we hem aansluiten. Niet wetende dat er zoiets als een gratis sessie was, en we letten niet op. De gratis sessie was 3 weken consistent, toen boem... Er werd plotseling om een ​​betaalmethode gevraagd. Nu kunnen we de Mercedes me-app gebruiken. Het werkte niet. Het was een leerervaring, en dit hebben ze ons allemaal niet uitgelegd.

1. In tegenstelling tot de EQS is de EQB geen plug-and-charge. EQS laadt meteen op door de auto gewoon aan te sluiten. De oplader kent de auto aan de hand van het VIN en laadt hem automatisch op. EQB heeft dat systeem niet.
2. MBUX en de Mercedes Me-app tonen de oplader met 0/3, 1/3, 2/3 of 3/3. Dit vertegenwoordigt de beschikbare opladers met gratis oplaadmogelijkheid. Ik dacht dat het me de beschikbare opladers liet zien die niet in gebruik waren in een specifiek gebied. Dus als er 1/3 staat, kan slechts 1 van de 3 opladers gratis opladen. Het wordt weergegeven als oplaadpunt met groene letters op de Mercedes me-app of niet grijs weergegeven op de MBUX. Wat is dit in godsnaam? Als er 1/3 staat, geeft slechts één oplader gratis opladen. Als oplader nr. 1 de enige is die de beschikbaarheid aangeeft op de Mercedes me en MBUX, betekent dit dat we alleen die ene oplader kunnen gebruiken. Als deze bezet is, moeten we wachten! Dus als je de Mercedes me-app opent, moet je ervoor zorgen dat je de juiste oplader controleert en vervolgens in de Electrify America-app controleert of die oplader in gebruik is voordat je gaat. Wat een hoofdpijn.
3. Zodra je oplaadt, verandert de beschikbaarheid op de Mercedes me-app. Als het 1/3 was toen je kwam en die enige oplader met gratis functionaliteit gebruikte, wordt deze verwijderd. Nu is het 0/3. En uit wat ik heb geobserveerd, delen Mercedes-eigenaren dit account. Een EQS-eigenaar laadde op de oplader die gratis oplaadde. Toen hij klaar was, stond de oplader niet meer op de lijst.

Ongeveer 4 weken geleden verdwenen de opladers op magische wijze in de Mercedes Me-app en de MBUX. Geen kosten weergegeven; betekent dat we niet kunnen opladen. Nu moeten we EA bellen om de oplader op afstand voor ons te starten. Ze bellen duurt minimaal 10 tot 15 minuten. Dan is bellen met de Mercedes Me-ondersteuning nutteloos. Ze weten dat het gaande is, maar ze kunnen er niets aan doen. We kregen het advies om gewoon een account bij EA te registreren en gewoon in batches om terugbetaling te vragen. Gisteren belde ik EA om de kosten van vorige maand te vergoeden.

Op dit moment tonen EA-opladers, maar er staat geen contract als je het opladen start. Dus ze zijn er misschien nog mee bezig. Toen ik dit aan de Mercedes me-ondersteuning vertelde. Ze gaven me een casenummer. Ik e-mail ze elke week om te melden dat het probleem nog steeds aan de gang is. De laatste e-mail maakte me boos omdat ze in feite zeiden dat het probleem bekend is en eraan wordt gewerkt, de zaak is gesloten. Dus ik vroeg of de zaak gesloten was met het probleem niet opgelost? Ze antwoordden dat we hier ook in het duister tasten. Sorry. WAT?!

Als Mercedes wil dat we EA gebruiken voor gratis opladen, waarom laten ze ons dan niet rechtstreeks bij EA registreren zoals andere fabrikanten doen? Mercedes me klantenservice kan dat niet omdat ze een contract hebben met ChargePoint. Dus ik denk dat het belangrijkste probleem hier de betaling van derden is, dat ChargePoint is.

Ik heb erover nagedacht om thuis op te laden. Het is gemakkelijk, maar ik krijg daar geen vergoeding voor.

#5 ·
Je bent niet alleen. Ik heb ook de EQB gekocht, tegelijk met jou. De dealer heeft ons niet eens een rondleiding gegeven over hoe we deze auto moeten opladen. De eerste video die we op YouTube zagen, zei MBUX eerst voordat we de oplader aansloten. De juiste manier is om eerst aan te sluiten voordat je MBUX of de Mercedes me-app gebruikt. In het begin dachten we dat alles eenvoudig was. Omdat we meestal naar de oplader komen en deze begint met opladen zodra we hem aansluiten. Zonder te weten dat er zoiets als een gratis sessie was, en we letten niet op. De gratis sessie was 3 weken consistent, toen boem... Er werd plotseling om een ​​betaalmethode gevraagd. Nu kunnen we de Mercedes me-app gebruiken. Het werkte niet. Het was een leerervaring, en dit hebben ze ons allemaal niet uitgelegd.

1. In tegenstelling tot de EQS is de EQB geen plug-and-charge. EQS laadt meteen op door de auto gewoon aan te sluiten. De oplader kent de auto aan de hand van het VIN-nummer en laadt hem automatisch op. De EQB heeft dat systeem niet.
2. MBUX en de Mercedes Me-app tonen de oplader met 0/3, 1/3, 2/3 of 3/3. Dit vertegenwoordigt de beschikbare opladers met gratis oplaadmogelijkheden. Ik dacht dat het me de beschikbare opladers liet zien die niet in gebruik waren in een specifiek gebied. Dus als er 1/3 staat, kan slechts 1 van de 3 opladers je gratis opladen. Het wordt weergegeven als oplaadpunt met groene letters op de Mercedes me-app of niet grijs weergegeven op de MBUX. Wat is dit in hemelsnaam? Als er 1/3 staat, geeft slechts één oplader je gratis opladen. Als oplader #1 de enige is op de Mercedes me en MBUX die de beschikbaarheid aangeeft, betekent dit dat we alleen met die ene oplader kunnen opladen. Als deze bezet is, moeten we wachten! Dus als je de Mercedes me-app opent, moet je ervoor zorgen dat je de juiste oplader controleert en vervolgens in de Electrify America-app controleert of die oplader in gebruik is voordat je gaat. Wat een hoofdpijn.
3. Zodra je oplaadt, verandert de beschikbaarheid op de Mercedes me-app. Als het 1/3 was toen je kwam en die enige oplader met gratis mogelijkheden gebruikte, wordt deze verwijderd. Nu is het 0/3. En uit wat ik heb geobserveerd, delen Mercedes-eigenaren dit account. Een EQS-eigenaar laadde op de oplader die gratis opladen gaf. Toen hij klaar was, was de oplader van de lijst verdwenen.

Ongeveer 4 weken geleden verdwenen de opladers op magische wijze op de Mercedes Me-app en de MBUX. Geen kosten weergegeven; betekent dat we niet kunnen opladen. Nu moeten we EA bellen om de oplader op afstand voor ons te starten. Ze bellen duurt minimaal 10 tot 15 minuten. Dan is bellen met de Mercedes Me-ondersteuning nutteloos. Ze weten dat het gaande is, maar ze kunnen er niets aan doen. We kregen het advies om gewoon een account bij EA te registreren en gewoon in batches om terugbetaling te vragen. Gisteren belde ik EA om de kosten van vorige maand te vergoeden.

Op dit moment tonen EA-opladers, maar er staat geen contract als je het opladen start. Dus ze zijn er misschien nog mee bezig. Toen ik dit aan de Mercedes me-ondersteuning vertelde. Ze gaven me een casenummer. Ik e-mail ze elke week om te melden dat het probleem nog steeds aan de gang is. De laatste e-mail maakte me boos omdat ze in feite zeiden dat het probleem bekend is en dat eraan wordt gewerkt, de zaak is gesloten. Dus ik vroeg of de zaak gesloten was met een onopgelost probleem? Ze antwoordden dat we hier ook in het duister tasten. Sorry. WAT?!

Als Mercedes wil dat we EA gebruiken voor gratis opladen, waarom laten ze ons dan niet rechtstreeks bij EA registreren, zoals andere makers doen? De klantenservice van Mercedes me kan dat niet omdat ze een contract hebben met ChargePoint. Dus ik denk dat het belangrijkste probleem hier de betaling van derden is, dat ChargePoint is.

Ik heb erover nagedacht om thuis op te laden. Het is gemakkelijk, maar daar krijg ik geen vergoeding voor.
Het is niet het netwerk, het is EQB. Mercedes geeft de netwerken de schuld, maar het is een totale leugen... Mijn EQB staat al meer dan een maand in de service en ze kunnen het niet repareren, ze bieden me een vergoeding om de auto te nemen, maar ik weiger het te doen. Mercedes had zijn huiswerk moeten doen voordat ze het uitbrachten en ze houden ook de release van de 2023-modellen tegen. Ik heb echter een EQS450 en heb geen oplaadproblemen.
Schaamte over Mercedes..

OpslaanDelen

#3 ·
Ik heb begin september 2022 een nieuwe 2022 EQB300 gekocht. Over het algemeen vind ik de prestaties en het rijgedrag van de auto goed, ondanks de relatief slechte actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel lager). Waar ik niet tegen kan, is hoe vreselijk en omslachtig de oplaadproblemen hier in de VS zijn. Elke nieuwe MB EV-auto wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation bij mij in de buurt met 10 opladers, maar afgelopen weekend werkten er maar 3 en zelfs een paar dagen later is het niet anders, want er is niets onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische problemen die het noodzakelijk maken om EA te bellen en lange tijd in de wacht te staan. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer als ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik dit alles al heb "geregistreerd" op het moment van aankoop van de auto. Ik belde de Mercedes Me Connect-supportlijn en kreeg te horen dat ze een tijdlijn van 48 uur hanteren - hoe is dit praktisch voor het niveau van klantenservice en oplaadproblemen, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan etc. etc.?
Het is niet het netwerk, het is EQB. Mercedes geeft de netwerken de schuld, maar het is een totale leugen... Mijn EQB staat al meer dan een maand in de service en ze kunnen het niet repareren, ze bieden me een vergoeding aan om de auto te nemen, maar ik weiger het te doen. Mercedes had zijn huiswerk moeten doen voordat ze het uitbrachten en ze houden ook de release van 2023-modellen tegen. Ik heb echter een EQS450 en heb geen oplaadproblemen.
Schaamte over Mercedes..

#31 ·
Het is niet het netwerk, het is EQB. Mercedes geeft de netwerken de schuld, maar het is een totale leugen... Mijn EQB staat al meer dan een maand in de service en ze kunnen het niet repareren, ze bieden me een vergoeding aan om de auto te nemen, maar ik weiger het te doen. Mercedes had zijn huiswerk moeten doen voordat ze het uitbrachten en ze houden ook de release van 2023-modellen tegen. Ik heb echter een EQS450 en heb geen oplaadproblemen.
Schaamte over Mercedes..

#4 ·
Ik heb begin september 2022 een nieuwe EQB300 uit 2022 gekocht. Over het algemeen bevallen de prestaties en het rijden van de auto me, ondanks de relatief slechte actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel lager). Waar ik niet tegen kan, zijn de vreselijke en omslachtige oplaadproblemen hier in de VS. Elke nieuwe MB EV-auto wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation in de buurt van mijn huis met 10 opladers, maar afgelopen weekend werkten er maar 3 en zelfs een paar dagen later is het niet anders, omdat er niets is onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische storingen die vereisen dat je EA belt en lange tijd in de wacht staat. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer als ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik al deze "registratie" heb voltooid op het moment van aankoop van de auto. Ik heb de Mercedes Me Connect-hulplijn gebeld en kreeg te horen dat ze werken met een termijn van 48 uur - hoe is dit praktisch voor het niveau van de klantenservice en het oplaadprobleem, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan, enz. enz.?
Ik heb begin september 2022 een nieuwe EQB300 uit 2022 gekocht. Over het algemeen bevallen de prestaties en het rijden van de auto me, ondanks de relatief slechte actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel lager). Waar ik niet tegen kan, zijn de vreselijke en omslachtige oplaadproblemen hier in de VS. Elke nieuwe MB EV-auto wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation in de buurt van mijn huis met 10 opladers, maar afgelopen weekend werkten er maar 3 en zelfs een paar dagen later is het niet anders, omdat er niets is onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische storingen die vereisen dat je EA belt en lange tijd in de wacht staat. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer als ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik al deze "registratie" heb voltooid op het moment van aankoop van de auto. Ik heb de Mercedes Me Connect-hulplijn gebeld en kreeg te horen dat ze werken met een termijn van 48 uur - hoe is dit praktisch voor het niveau van de klantenservice en het oplaadprobleem, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan, enz. enz.?
Het is niet het netwerk, het is EQB. Mercedes geeft de netwerken de schuld, maar het is een totale leugen... Mijn EQB staat al meer dan een maand in de service en ze kunnen het niet repareren, ze bieden me een vergoeding aan om de auto te nemen, maar ik weiger het te doen. Mercedes had zijn huiswerk moeten doen voordat ze het uitbrachten en ze houden ook de release van de 2023-modellen tegen. Ik heb echter een EQS450 en heb geen oplaadproblemen.
Schaamte over Mercedes..

OpslaanDelen

#60 ·
Een update over mijn EQB, ik kreeg een telefoontje van de serviceafdeling dat ze net een e-mail hadden ontvangen van Mercedess Benz USA, dat ze de auto terug begonnen te kopen, maar dat we de kaart van de service moeten halen en moeten wachten tot de papieren in orde zijn.
Heb je ooit je geld teruggekregen? Ik kocht een EQB 300 uit 2023 en die begon 2 maanden nadat ik de auto had gekregen oplaadproblemen te vertonen, die sindsdien steeds weer terugkomen. Mercedes startte op 8 december vorig jaar het Lemon Law-proces en ik heb vandaag een afwijzing ontvangen met de mededeling: "Om wettelijk in aanmerking te komen voor MBUSA om restitutie of vervanging aan te bieden, moet het betreffende voertuig defecten vertonen die vallen onder de schriftelijke garantie van MBUSA en die het gebruik, de waarde en/of de veiligheid ervan aanzienlijk hebben aangetast en die na een redelijk aantal pogingen niet zijn gerepareerd." De auto is al meerdere keren in de MB-werkplaats geweest voor dit probleem en het is niet opgelost!

#8 ·
Onze EQB heeft nog nooit kunnen opladen via de me-app of het navigatiesysteem bij een Electrify America en moet elke keer EA bellen om op afstand op te laden. We hebben het op meer dan 15 verschillende locaties geprobeerd. Mercedes zegt dat het een EA-probleem is en EA zegt dat het een Mercedes-probleem is. We hebben het voertuig ingeleverd om te laten controleren en MB zegt dat er niets mis is met het voertuig. Gisteren de auto teruggekregen en vandaag zit ik bij een EA terwijl mijn vrouw WEER met EA aan het bellen is om op afstand te starten.

#9 ·
Onze EQB heeft nog nooit kunnen opladen via de me-app of navigatiesysteem bij een electrify america en moet elke keer EA bellen om op afstand op te laden. We hebben het op meer dan 15 verschillende locaties geprobeerd. Mercedes zegt dat het een EA-probleem is en EA zegt dat het een Mercedes-probleem is. We hebben het voertuig laten nakijken en MB zegt dat er niets mis is met het voertuig. Gisteren de auto teruggekregen en vandaag zit ik bij een EA terwijl mijn vrouw WEER met EA aan het bellen is om op afstand te starten.
Ik weet dat MB dat zegt, maar je moet naar de dealer gaan en hen vragen of ze zeggen dat er niets mis is, waarom ze hun technicus niet naar het laadstation sturen en het je laten zien....Mercedes verliest zijn geloofwaardigheid met deze auto......Geef niet op

#13 · (Edited)
EQS580 '22 chg card & connect me services NOT completing

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. De Mercedes connect voltooit de activering voor hun 30 minuten gratis opladen niet. Er staat dat het geregistreerd is, maar dan staat er dat als ik de informatie geef, de auto al gedefinieerd is en een fout in het proces constateert... maar het vraagt me om het te definiëren. Mijn verkoper en ik waren gisteren meerdere keren in contact met de MERCEDES Me Connect-ondersteuning, zonder succes. Ik ben ook eigenaar van een Tesla model X en iedereen klaagt over de Tesla. Ik moet je zeggen dat de programmering en computervaardigheden ver boven wat MB aanbiedt liggen. Simpel gezegd, ik heb de EQ 580 pas een paar dagen. De auto lijkt magnifiek en de acceleratie is iets langzamer dan een Tesla. Mijn klachten over de Tesla waren echter meer in deze categorie. Het lijkt erop dat Mercedes weet hoe je een auto moet maken, maar niet hoe je de computerinfo moet coördineren die nodig is om er een echt SLIM E-voertuig van te maken!
Ik ben echt verbaasd dat Mercedes een onvolmaakt of onvolledig product in deze categorie heeft uitgebracht.

Suggesties over hoe Mercedes me de gratis 30 minuten oplaadkaart kan laten accepteren, zouden worden gewaardeerd. We hebben thuis een Tesla-oplader waarvoor ik een adapter heb gekocht. Ik heb hem één keer gebruikt en hij lijkt goed te werken, maar we gaan op reis en ik wil de mogelijkheid hebben om hem zo nodig bij te vullen totdat ik mijn bestemming bereik.

Alvast bedankt voor alle ideeën, ondersteuning of advies

#18 ·
Ik heb begin september 2022 een nieuwe EQB300 gekocht. Over het algemeen ben ik tevreden over de prestaties en het rijden van de auto, ondanks de relatief slechte actieradius (maximaal 240 mijl, maar vaak veel lager). Waar ik niet tegen kan, is hoe vreselijk en omslachtig de oplaadproblemen hier in de VS zijn. Elke nieuwe MB EV-auto wordt geleverd met 2 jaar gratis opladen bij Electrify America (EA) voor sessies van 30 minuten. Wat niemand me vertelde, was hoe onbetrouwbaar het EA-netwerk is. Er is een EA-oplaadstation in de buurt van mijn huis met 10 opladers, maar afgelopen weekend werkten er maar 3 en zelfs een paar dagen later is het niet anders, omdat er niets is onderhouden. Zelfs als je een functionerend oplaadstation hebt, zijn er bijna de helft van de tijd technische problemen die het noodzakelijk maken om EA te bellen en lange tijd in de wacht te staan. Onlangs heb ik problemen gehad met de Mercedes Me Connect-app. Elke keer als ik probeer op te laden, krijg ik te horen dat ik geen Mercedes Me Charge "contract" heb en me moet registreren via Mercedes Me, hoewel ik al deze "registratie" heb voltooid op het moment van aankoop van het voertuig. Ik belde de Mercedes Me Connect-supportlijn en kreeg te horen dat ze werken met een tijdlijn van 48 uur - hoe is dit praktisch voor het niveau van klantenservice en oplaadproblemen, aangezien je moet kunnen opladen om naar je werk te gaan etc. etc.?
Neem contact met me op via yissshine@gmail.com. Ik heb precies dezelfde situatie gehad als u noemde. Ik wil een klacht indienen, maar weet niet waar ik heen moet. Als ik me kan aansluiten bij de klacht over de EQB, zou ik dat zeer op prijs stellen🙌🏼

#33 ·
Kunt u alstublieft contact met mij opnemen via yissshine@gmail.com? Ik heb precies dezelfde situatie meegemaakt als u noemde. Ik wil graag een klacht indienen, maar weet niet waar ik terecht kan. Als ik me bij de klacht over de EQB kan aansluiten, zou ik dat zeer op prijs stellen🙌🏼
Ben je ooit een collectieve rechtszaak begonnen?

#19 ·
Het opladen van de EQB is een ramp, onze EQB is al een paar keer in de service geweest en de Mercedes-service beweert dat er niets mis mee is. Mercedes probeerde de automarkt van $ 60.000 te betreden en te concurreren met Id.4, Muche en Ionique, maar heeft het echt verknald. Ik heb 17 Mercedesen gehad en dit wordt mijn laatste, alles aan Mercedes gaat bergafwaarts, Me Connect is een grap........ Succes met je EQB

#22 ·
Duizenden EQA's, EQC's, EQB's etc. laden dagelijks over de hele planeet zonder problemen. Dit lijkt meer een probleem te zijn van de Verenigde Staten van waardeloze infrastructuur. Ik heb lange reizen gemaakt in Noorwegen en Zweden met meer dan 10 verschillende providers zonder problemen.
Ik denk dat Mercedes zijn studie had moeten doen voordat ze de EQB in de VS uitbrachten.....

#21 ·
Hetzelfde hier in Duitsland met een EQA. Ionity en het EnBW-netwerk en ook het laadstation op het werk werken zeer betrouwbaar. Wat ik ontdekte, is dat de RFID-kaart beter werkt dan de app. In sommige gevallen (kleinere laadlocaties) lijken de laadstations offline te zijn. Dus alleen de RFID-kaart werkt. Ooit ontmoette ik een BMW i3 met hetzelfde probleem. Het "probleem" was dus niet gerelateerd aan Mercedes. App werkt niet, maar RFID-kaart deed het meteen. Tot nu toe heb ik de MBUX-functie voor het opladen niet gebruikt. Meestal is het nutteloos, omdat je om het laadstation heen moet lopen om het nummer ervan te vinden.

#23 ·
Deze week heb ik een verontrustender oplaadprobleem ervaren met mijn 2022 MB EQB300 bij Electrify America. Hoewel we allemaal weten dat Mercedes Connect Me verschrikkelijk is, heb ik mijn auto niet kunnen opladen met MBUX, wat ik vaak gebruikte als de app niet werkte. Mijn laatste optie was altijd om de klantenservicemedewerkers van EA te bellen om op afstand op te laden, wat altijd betrouwbaar is geweest, zelfs als het tijdrovend was. HELAAS HEEFT DIT DEZE WEEK OOK NIET GEWERKT. De oplaadpoort van de auto begon te initialiseren en leek vervolgens op te laden en stopte toen gewoon. Ik heb twee verschillende EA-oplaadstations en verschillende opladers op deze locaties geprobeerd, allemaal met een EA-klantenservicemedewerker aan de telefoon, en niets werkte. Gelukkig had ik genoeg lading om naar een lokale MB-dealer te rijden om hun level 2-oplader te gebruiken, maar moet mogelijk terugkeren om te zien of er iets mis is met mijn auto (geen dashboardindicatoren die problemen aantonen) en ik kon opladen met de level 2-oplader bij de MB-dealer.

#25 ·
Eindelijk heeft Mercedess de EQB teruggekocht, en ik ben klaar met de ramp, die auto is rommel, tenminste de mijne was rommel, maar ik heb een EQS450 en ben er dol op.
De verliezer in dit geval was Mercedess Benz van San Diego.
Hoi,

Ik heb ook een mercedes EQB 300 in september 2022 gekregen en ben gefrustreerd over de problemen met electrify america en het de hele tijd verbreken van Apple CarPlay. Kunt u mij laten weten hoe u de auto heeft teruggebracht?

groeten
nilesh

#28 ·
Voor de goede orde, ik heb de EQB hier in de VS sinds september en heb nooit problemen ervaren zoals u die heeft. Ik heb in die periode 10-15 keer succesvol (gratis) opgeladen bij EA. Ja, ik heb wel wat verbindingsproblemen gehad, maar meestal was het een gebruikersfout. De EA-locaties zijn altijd beschikbaar via MBUX, maar het is me opgevallen dat ze soms in de app ontbreken. Het punt van deze post is om met jullie allemaal te sympathiseren, maar ik wilde wel even opmerken dat ik niet denk dat dit een probleem is met alle EQB's.

#30 ·
Ik heb ook problemen gehad met verschillende laadstations. MAAR MIJN HOOFDCONCERN is dat mijn 2023 EQB300 drie keer op het scherm "KAN INHOUD NIET LADEN" heeft weergegeven sinds ik hem heb (eigenaar geworden op 7 april 2023). 2 maanden nadat ik mijn auto had gekregen, kon hij NIET opladen bij een openbaar station, met de melding KAN INHOUD NIET LADEN op het scherm. Ik drukte op de Mercedes Me-knop en kreeg de opdracht om mijn auto 3 keer te vergrendelen en te ontgrendelen en dan 10 minuten te wachten en het opnieuw te proberen, maar dat hielp niet. Dus bracht ik hem rechtstreeks naar mijn Mercedes-dealer en er werd een afspraak voor service gemaakt; 2 dagen lang kon ik hem niet opladen (ik kon hem echter wel thuis opladen). Op weg naar de dealer probeerde ik hem opnieuw op te laden en hij laadde wel. Toen ik bij de dealer aankwam, vertelden ze me dat ze niets konden doen als hij nu wel oplaadde. Het gebeurde een tweede keer toen ik op vakantie was (deze keer maar 1 dag). Toen gebeurde het vorige week weer, dus ging ik rechtstreeks naar de Mercedes-dealer. Er werd weer een afspraak gemaakt, maar deze keer vertelde mijn servicemedewerker me dat ik hem toch moest brengen, zelfs als hij weer zou beginnen met opladen. Ze hebben mijn auto 6 dagen gehad en toen ik hem ophaalde, kreeg ik te horen dat ze niets verkeerds konden vinden. Als ik alleen lokaal zou reizen, zou ik hier wel mee kunnen leven, maar ik heb kinderen die buiten de regio wonen en ik heb nu het gevoel dat ik ze niet kan bezoeken zonder me zorgen te hoeven maken dat ik ergens vast kom te zitten! Heeft iemand anders dit probleem gehad?????

#34 ·
Ik heb een gloednieuwe 2023 EQB300 gekocht en ik heb een groot oplaadprobleem met mijn Mercedes EQB. Het duurt 9 uur om van 20% lading naar 100% lading te gaan bij een Level 2-lader. Als ik hem thuis oplaad, duurt het 3 dagen (opladen gestart op vrijdagavond, voltooid op maandagochtend). Ik heb dit probleem gemeld bij de lokale Mercedes-dealer en ze zeiden dat het oplaadt zoals ontworpen. Ik vraag me af of het echt zo is ontworpen of dat het een instellingsprobleem is. Ik heb het programma ingesteld om te werken en de maximale laadstroom ingesteld op "maximum", zelfs dan laadt het langzaam. Ik mis hier iets in de instellingen of is dit een Mercedes-probleem?

#44 ·
Dus, ik speculeer hier dat dit een probleem met de oplader is en niet met de auto, maar dit is het geval met opladers. Om een Level 2-oplader 9,6 kW bij 240 V te laten leveren, moet deze 40 A trekken. Als uw oplader is ingesteld op maximaal 30 A en om de een of andere reden de ingangsspanning 200-220 V is bij uw oplader, dan is het piekvermogen beperkt tot tussen 6 kW - 6,6 kW. Dit zou de reden kunnen zijn dat u slechts 5,9 kW bij de auto krijgt.

Ik heb een 440V 3-fase aansluiting voor de wallbox en kan 11 kW trekken, maar slechts 1,7 kW van de Level 1-thuisoplader omdat deze beperkt is tot slechts 8A piek stroom.

#45 ·
Dus, ik speculeer hier dat dit een probleem met de oplader is en niet met de auto, maar dit is de situatie met opladers. Om een Level 2-oplader 9,6 kW bij 240 V te laten leveren, moet deze 40 A trekken. Als uw oplader is ingesteld op maximaal 30 A en om de een of andere reden de ingangsspanning 200-220 V is bij uw oplader, dan is het piekvermogen beperkt tot tussen 6 kW - 6,6 kW. Dit zou de reden kunnen zijn waarom u slechts 5,9 kW bij de auto krijgt.

Ik heb een 440V 3-fase aansluiting voor de wallbox en kan 11 kW trekken, maar slechts 1,7 kW van de Level 1-thuisoplader omdat deze beperkt is tot slechts 8A piek stroom.
Correct, en we hebben vandaag gecontroleerd dat hij 30 ampère trok, maar Tesla trekt 40 ampère met dezelfde oplader. Hoe is dat mogelijk? Ik heb vandaag de thuisoplader aangesloten om te zien dat hij slechts 1,3 kW trekt. Van 76% naar 100% in meer dan 12 uur. Als dit de laadsituatie is met alleen mijn auto, denk ik dat het een fabrieksfout kan zijn.

#48 · (Edited)
Interessant. In de ChargePoint-app is er een instelling "Laadstroomlimiet" waarmee de gebruiker de maximale stroomsterkte kan selecteren, die moet overeenkomen met de elektrische output en de auto - in mijn app is het maximum 40A, wat de elektricien me vertelde in te stellen toen hij de lader installeerde na het upgraden van onze servicelijn en paneel. Als er geen app is voor uw lader, moet er een andere manier zijn om de stroomsterktelimiet in te stellen (tenzij deze permanent is ingesteld op uw huidige output, in welk geval u waarschijnlijk niet veel kunt doen behalve een betere lader aanschaffen). Zou er een manier kunnen zijn om deze instelling handmatig op het product zelf te wijzigen, misschien onder een afneembare afdekking of anderszins uit het zicht?

Voor zover ik weet is er geen manier om de Mercedes Me-app te gebruiken om de stroomsterkte te regelen. Het heeft drie mogelijke laadprogramma's (thuis/werk/standaard) waarin u enkele instellingen kunt aanpassen, maar alle stroomsterkte-instellingen voor mij staan in de ChargePoint-app. Daar doe ik ook alle programmering (laden plannen, etc.).

Ik ben geen elektricien, dus ik rapporteer alleen wat ik heb gedaan tijdens de installatie... maar het lijkt erop dat uw probleem mogelijk verband houdt met de maximale stroomsterkte. Is uw serviceniveau/paneel er ook zeker van dat het meer stroomsterkte kan leveren? We moesten beide upgraden om betrouwbaar 40A te kunnen leveren.

#53 ·
Chargr moet op wifi staan, anders is de standaard de laagste ampère-oproep naar het laadpunt om te corrigeren naar de hoogste ampère, ze hebben de zelfschakelaar voor het wijzigen van de ampère verwijderd.
Mijn ChargePoint Flex werkt prima als hij niet met wifi is verbonden - hij keert gewoon terug naar de laatste programma-instelling.

#52 ·
Indien niet nodig, adviseer ik om slechts tot 80% op te laden. De tijd die nodig is om >80% op te laden neemt dramatisch toe en is waarschijnlijk ook niet geweldig voor de levensduur van de batterij. We behalen thuis redelijk goede resultaten met een basiskabel en 240V output bij 3,7kW en het kan meestal 's nachts opladen tot 80%, ongeacht de startlading. Omdat mijn vrouw slechts ongeveer 60 mijl heen en terug naar haar werk/kinderen/etc. rijdt, laden we meestal tussen 20-80% op. Zelfs met slechts 80% hebben we voldoende lading voor minimaal 2 retourritten, en mogelijk genoeg voor een derde retourrit, maar zeker genoeg voor een enkele reis. Ik bereken gewoon de lading die per mijl (of 100 mijl om het gemakkelijker te maken) wordt verbruikt - dit is te zien in de Mercedes Me-app - wat voor ons ongeveer 30 kWh/100 mijl is. Dit betekent dat we meestal "slechts" 100 mijl / 30 kWh * 3,7 kW = 12,3 mijl per uur opladen. Voor onze typische rit van 60 mijl is dit slechts 5 uur opladen. Als we tot 100% opladen, bijvoorbeeld voor een geplande lange reis, duurt het veel langer dan 80% en duurt het meestal 8 uur of meer, afhankelijk van de laadtoestand.

#55 ·
Mijn EQE350 stond 2,5 maanden in de garage. Uiteindelijk hebben ze het goedgemaakt en de auto gerepareerd. Hij had een nieuwe batterij nodig, ook al was de auto gloednieuw toen ik hem kreeg en pas 2 weken in een leasecontract van 3 jaar toen hij kapot ging. Sindsdien is het geweldig. Ik ben dol op de auto.
Dat is een ongelukkig verhaal, met een goede afloop!
Om duidelijk te zijn, was het de hoogspanningsbatterij die ze hebben vervangen of de 12v-batterij?
Hebben ze je gecompenseerd voor enig verlies van gebruik terwijl je de lease betaalde? Of heb je tenminste een leenauto gekregen?